Aloitan näköjään jokaisen blogikirjoituksen lauseella että, "onpas taas päivittelyt vähän jääneet." :D No siihen on syykin, rakennan meille uutta blogsua ja jotenkin tämän blogin päivittäminen ei samaan aikaan oikein luonnistu. Mutta jahka uusi blogi valmistuu, paljon paljon aktiivisempaa päivittelyä on luvassa!


Kiiuli. Kuva Henri Luomala.

Viime päivityskerran jälkeen on tapahtunut taas kaikennäköistä. Ensinnäkin mulla oli SM-kisojen jälkeen 9 päivän loma, joista 8 päivää vietin koiratouhuissa. Eli se siitä lomasta. :D Olin pari päivää paimennuskisoissa töissä ja oli kyllä hurjan hienoa seurata samalla paimenkoirien työskentelyä. Todella jännää! Lisäksi paikalla oli pari hurjan suloista penneliä joita sai palluttaa, awwwws. Koiranpennut ♥.

Juhannuksen vietin samalla tavalla kuin viime vuonnakin, eli kisasin pari päivää TSAU:n juhannuskisoissa ja sunnuntaina olin taas paimennuskisoissa auttamassa. Juhannuskisat meni kyllä ihan mönkään, perjantaina olin vähän muissa maailmoissa ja onnistuin ohjaamaan Kiialle pari hyllyä lisää. Ekalla radalla olin itse ihan hukassa ja unohdin radan viimeisen putken jälkeen, mitä ei tosin ehkä videolta kauheasti huomaa, paitsi että vikan putken jälkeen lähden juoksemaan väärään suuntaan, minkä korjaan hetken päästä. Voi kökkö. Tajusin myös nyt, että K tiputti ekan riman, ja aloin miettimään että huomasinkohan sen tuolla radalla. Mun ohjaus kun muuttaa sellaiseksi "iiiiiihan samaaaa" -tyyliseksi heti kun tulee virhe. Ja noista mun epämääräisistä steppailuista voisi päätellä, etten ohjannut ihan täysillä.

Toinen rata oli sitten himpun verran parempi mutta ohjaus oli aika löysää siinäkin. Esim. toi hylly ois ollut ihan hyvin estettävissä jos vaan oisin vähän keskittynyt ja koittanut ottaa Kiiaa haltuun. Taino jos olisin tehnyt edes jotain. Mähän vaan juoksen estettä kohti ja of course Kiia bongaa sen noin päin. Lisäksi, mä taas steppailen jotain ihmeen miniaskelia tossa alussa. :D Voi kauhistus.

Hyllyvideot täällä.

Lauantaina tehtiin sitten pari melkein nollaa. Kiia keksi molemmilla radoilla sellaisen kivan jutun, että jättää kepit tokavikasta välistä kesken. Mua rupee vieläkin sieppaamaan kun vaan ajattelenkin sitä. Kaksi nollaa oli niin lähellä! :D Hyväksyn mieluummin ne vitosen kontaktivirheet kuin sen, että K jättää kepit kesken, enkä edes ollut kummallakaan radalla mitenkään koiraa edellä. Mysteeriksi on jäänyt miksi se teki niin. On ihan normaalia että jos edistän metrin tai pari, K jättää kepit kesken koska sille tulee kiire, mutta jos olen sen vieressä niin se on aina tehnyt ne loppuun asti. Pöh ja höh.


Kiia pujottelee. Kuva Henri Luomala.

Juhannuksen jälkeen mun ryhmä ja Suvin ryhmä järjesti epikset, joissa toimin tuomarina. Hui, se oli pelottavaa! Loppujen lopuksi se sujui kuitenkin ihan hyvin, eikä edes ollut ihan niin pelottavaa kuin olin kuvitellut. :D Lisäksi meidän epikset sujui muutenkin aika mallikkaasti, vaikka olin ollut ihan varma että kaikki menee mönkään. Hyvä me!

Olin järjestämässä myös viime tiistain epiksiä tiistai-ryhmien kanssa, ja kaikki sujui muuten ihan hyvin, paitsi että ilmo-laput (joista olin vastuussa), loppui kesken... HUPS. :D Olin varautunut että osallistujia tulee max. 2-3 kertaa enemmän kuin mun ja Suvin epiksiin, mutta niitä taisikin tulla noin 15 kertaa enemmän... No seuraaviin epiksiin tulostan 300 ilmolappua, niin ei ainakaan lopu kesken. :D

Viime epikset olivat myös Tassujen seuramestaruudet, ja Kiiun kanssa startattiin tietty avoimessa luokassa. Tehtiin hylly, K meni väärään päähään putkea. Jäädyin vähän A-esteen jälkeen kun meille tuli pieni "tilanne", enkä osannut korjata sitä tarpeeksi nopeasti, joten K ratkaisi itse asian ja valitsi seuraavaksi esteeksi putken. No, evm. :D Ens vuonna sitten seuramestaruus on meidän! Nih!

Treenit on sujuneet tosi hyvin molempien koirien kanssa. Kiia teki viime treeneissä ihan mielettömän upeat A-esteen kontaktit, vau! Kumpa vaan tekisi kisoissa samanlaisia, niin olisin supertyytyväinen! :D Puomin kontakti sen sijaan on vieläkin surkea, mutta me jatketaan sen treenaamista! Tipsu oli myös löytänyt vauhtinsa viime treeneihin, ja se meni lujaaaaa! Lisäksi T oli päättänyt ruveta vihdoinkin suorittamaan esteitä niiden ainaisen väistelyn sijasta. :D Jippii! Kyllä Tipsustakin vielä kunnon agsakone saadaan, ehkä vasta vuonna 2015 mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ;D