Nollien metsästys ei alkanut ihan toivotulla tavalla, nimittäin ei saatu yhtään! :( Käytiin eilen siis Liedossa starttailemassa kolmen agilityradan verran, tuloksina hyl, 5 ja hyl. Masentavaa, että meidän tulosvaihtoehdot tuntuu olevan enimmäkseen hyl tai 5. Miksei nolla?!?!

Rata 1
Mun täytyy ennen mitään suurempia analyysejä sanoa, että kaikki radat oli ihan sikavaikeita! Tai sellaisia, että kokoajan piti juosta KOVAA ja koiran piti olla koko ajan 100% hallinnassa, koska houkutusesteitä oli vähän siellä ja täällä ja tuolla. Tältä ekalta radalta saatiin hyl, koska päätin että takaakierto-hypyn ohjaaminen on täysin turhaa. Onhan se.

Puhdasta rataa ei tosin ollut alla, koska yksi rima tuli 10-hypyllä alas. Olin varmasti ite vähän tiellä, ja koska Kiia ei harrasta keilausta (ts. se ei hyppää mua päin), niin rima alas. Musta kyllä vähän tuntuu, että kun kuulin sen riman kolahduksen, niin tavallaan luovutin vähän ohjauksessa... Ja se hylly oli täysin mun syytä, lähdin vaan heti pussin jälkeen kaartamaan hirveesti oikeelle, enkä ohjannut Kiiaa takaakiertoon yhtään.

Rata 2
Hitsit ettei oo ratapiirustusta tästä radasta! Tää oli ihan sikavaikea, nimittäin putken suita johon K olisi voinut syöksyä, oli vähän joka kohdassa tätä rataa. Olinkin niin varma ettei selvitä tästä radasta, että teki mieli luovuttaa jo ennen kuin oltiin edes yritetty. Onneksi unohdin mun "ei tästä tuu mitään" -olon radalla ja jaksoin taistella meidät ilman hyllyä maaliin. :D Vaikka oikeastaan, tän radan tulos tais olla suurimmaksi osaksi Kiian ansiota, mä mm. lähdin vaan 12 hypyn jälkeen juoksemaan täysillä kohti keinua, ja ihan täysin unohdin että mun pitäis myös ohjata koiraa... :o Onneksi K on tarpeeksi omatoiminen ja hyppäs sen muurin ilman mitään käskyjä, vaikkei se ollut ees suorassa linjassa ja ohjaaja kiitää jo jossain ihan muualla! Ja siis mun täytyy nyt vielä korostaa mun surkeaa ohjausta, että ihan oikeesti jätin koiran vaan selän taakse selviytymään yksin. Onneksi superbelgit selviää yksinkin. ♥

Mä en muuten ohjannut tällä radalla taaskaan yhtään niinkuin olin suunnitellut... Ennen A-estettä olin suunnitellut takaaleikkauksen, mutta teinkin persjätön A:n etupuolella. Toisaalta olin kyllä jo A-esteen luona ennen Kiiaa, joten takaaleikkaus olisi ollutkin ihan tyhmä juttu. Ennen puomia piti tehdä persjättö (tyyliin että olisin heittänyt Kiian 8-hypylle ja antanut sen itse noukkia 9-hypyn, mutta unohdin sen persjätön ja jäin vahingossa puomin vasemmalle puolelle, vaikka piti olla oikealla puolella). No sitten olikin vuorossa se josta jo puhuin, eli jätin K:n selviytymään ihan yksin 12 hypyn jälkeen. Ja loppuradasta olisi voinut tulla kielto, nimittäin varmistelin itse liikkeelläni niin kauheasti Kiian suuntaa viimiseen putkeen, että se olisi varmasti tullut siitä ohi, ellen olisi tajunnut olla hiljaa. Aikamoista sähellystä siis. :D Niin, ja se vitonen saatiin jostain, luultavasti joltain kontaktilta. Vähän masentavaa etten tiedä mistä se tuli.

Rata 3
No tästä ei ookaan ihan hirveesti mitään sanottavaa... Olin katellut jotain 30 suoritusta kun koirakot hyllyttää nelosputkeen, ja arvaatkaas mitä, niin mekin tehtiin. K ei tainnut edes vilkasta mua vaikka oon siinä "täällä, täällä, tääääälllä, TÄÄÄÄLLÄÄÄÄÄ!!!!!". Ja se sitten siitä radasta. :D En saanut Kiiaa menemään puomille (se valitsi aina putken siitä vierestä), joten tein sitten pikkupätkän loppurataa, pysäytin kontakteille ja lähdin pois sieltä.

Että semmoset kisat sitten...

Positiivista:
- Kepeille meno onnistui joka radalla tosi hyvin, vaikka oli vaikeat kulmat
- A-esteellä ei tullut hidasteluja
- Lähdöt onnistui hyvin, vaikka olinkin tyypilliseen tapaani vähän epävarma niistä(kin)
- Keinu oli ekalla radalla aika nopea!
- Ei tullut isoja kurveja missään kohtaa

Negatiivista:
- No kontaktit, mutta niihin vaan lisää treeniä
- Vikalla radalla heitto ei toiminut (tuli pudotus okserilta), toisaalta saatoin kyllä kiilata Kiiaa jo liian voimakkaasti
- Ohjaajan ohjaus :D (siihen ei kyllä auta mikään...)

No, en keksi muuta. Ihan hyviä siis kaikki radat oli, ensimmäinen hylly mun syytä ja toinen hylly nyt oli se perinteinen putkeen väärään päähän. Lisään ratapiirustukset tähän heti kun saan ne tehtyä, vaikka ne varmaan ehkä ilmestyykin myös jossain vaiheessa Huittisten sivuille tänne: http://www.kolumbus.fi/anne.harri.huittinen/. Seuraavaksi metsästetään nollia Tsaukkilassa kymmenes päivä, katotaan jos silloin selviydyttäisiin vähän paremmin. ;)